යුදෙව් ආගම වඩාත් පුරාණ ආගමක් වේ. යුදෙව් ආගම මතුවීම - ඉතිහාසය 💠🔘🔲 (Jewish)

යුදෙව් ආගම වඩාත් පුරාණ ආගමක් වේ. යුදෙව් ආගම මතුවීම - ඉතිහාසය 💠🔘🔲 (Jewish) - Your Choice Way
යුදෙව් ආගමේ ඉතිහාසය ශත වර්ෂයේ ගැඹුරින් පවතින්නේ ක්‍රි.පූ. යුදෙව් ආගම යනු පළමු ඒක දේවවාදී ආගමයි. ඒක දේවවාදී ආගමක් පිහිටුවීමට පළමු පියවර දාවිත් රජු බවට පත් කළේය. ඔහු ගිවිසුම් පෙට්ටිය යෙරුසලමේ දුක් වින්දා. සමහරු සලකන්නේ මෙවර යුදෙව් ආගම මතුවීමයි. සලමොන්ගේ පාලන සමයේ සිටම පළමු දේවමාළිගාවේ යුගය ආරම්භ විය. රජතුමා ජෙරුසලම දේවමාළිගාව අභය භූමියක් බවට පත් කළේය. දේවමාලිගාව නඩත්තු කිරීම සඳහා ඔහු මිනිසුන්ගෙන් උපහාර දැක්වීමට පටන් ගත්තේය. දේවමාළිගාවේ පූජකයෝ රජයේ නිලධාරීන් දෙදෙනාම ය. යුදෙව්වන්ගේ ආගමික, සදාචාරාත්මක හා දෘෂ්ටිවාදාත්මක අදහස්වල වෙන් කළ නොහැකි බව මෙයින් පෙන්නුම් කෙරේ. මේ අනුව, යුදෙව් ආගම මතුවීම හා වර්ධනය කිරීම ප්‍රතික්ෂේප කළ නොහැකි කරුණකි. සාලමොන් දේවමාළිගාවේ තත්වය, ක්රියාවටි හා බලපෑම පාලනය කළේය. ආගමික හා රාජකීය ආගම් ආගමිකකරණයේ කේන්ද්රස්ථානය මිශ්‍ර වීම ගැන ස්තූතිවන්ත වන්න, යුදෙව් ආගම කේන්ද්රීයකරණය සිදුවිය.

යුදෙව් ආගමේ ප්‍රධාන ශුද්ධ පොත (පෙන්ටටෙච්) ටෝරා ය. එය පුරාණ ලියවිල්ලකි, බොහෝ විට නැවත ලිවීය. කිතුනුවන් ටෝරාහි විශාල සමානකමක් දකින අතර, ක්‍රිස්තියානි ධර්මය යුදෙව් ආගමෙන් බොහෝ දේ ගෙන ඇති නිසා එය පුදුමයක් නොවේ. ටොරස්ට පොත් පහක් ඇතුළත් වන අතර සාමාන්ය නමක් ඇත - පැරණි ගිවිසුම. ටෝරා පොත්: වීම, නික්මයාම, ලෙවිට්, අංක සහ ද්විතීය කථාව. මෙම පොත් නිර්මාණය කිරීම දදීර්ඝ කාලයක් ආවරණය වන පරිදි, ඔවුන් ඒවා විවිධ පුද්ගලයින් ලිවීය, එබැවින් TORAH හි පෙළ දී, පොදුවේ ගත් කල, සංජානනය සඳහා ඉතා ආගන්තුක වේ. අද දක්වාම, සිනගෝගවල නමස්කාරය නිසා ටෝරා සිට යිඩිෂ් දක්වා ඇති වූ ඡේද වෙනත් රටවල ජීවත් වන්නේ නම්, යුදෙව්වන්ගේ මව් බසින්). දෙවැන්න තල්මූඩ්ගේ ශුද්ධ ලියවිලි පද ගැන සලකා බලන්නේ වැඩි ආචාරධාර්මික උපදෙස් හා පරාවර්තනයන් ඒවායේ අඩංගු බැවිනි.

කලින් යෙරුසලමේ කලින් විනාශ කළ පළමු දේවමාළිගාව යථා තත්ත්වයට පත් කිරීමත් සමඟ දෙවන දේවමාළිගාවේ යුගය ආරම්භ විය. ටෝරස් නිල මට්ටමින් පිළිගෙන මුළු යුදෙව්වන්ගේ නීති සම්පාදනයේ පදනම බවට පත්විය. නමුත් ක්‍රි.පූ. දෙවන සියවසේදී, පිරිහෙන දේශපාලන තත්වය හේතුවෙන් ග්රීසිය ආක්රමණශීලී ක්රියාවන් ආරම්භ කළේය. එහි ප්‍රතිපලයක් ලෙස යුදෙව්වන් එහි බලපෑම යටතේ සිටි අතර දෙවන දේවමාළිගාව සියුස්ගේ දේවාලය බවට පත්විය. ආගමික නැගීම හා ජාතික විමුක්ති යුද්ධය යුදෙව්වන්ට නිදහසට පැමිණි අතර දේවමාළිගාව අක්‍රියව නිදහස් කර තිබේ. මෙම අවස්ථාවට ගෞරවයක් වශයෙන් යුදෙව්වන් තවමත් හනුක්කාගේ නිවාඩුව සමරති. නමුත් එය යුදෙව්වන්ගේ ස්වාධීනත්වයේ යුගය පවතිනවා, ඉක්මනින් රෝමයෙන් යුද්ධ කිරීමට පටන් ගනී. දේවමාළිගාව යළිත් විනාශ වේ.රෝම ජයග්රහණයේ යුගයේ, සමගි නමස්කාරය අනුගමනය කරන ලදී. මධ්යකාලීන යුගයේ සෑම දෙයක්ම එහි කවයන් වෙත ආපසු ගිය නමුත් කබ්බාහි ගලායාම යුදෙව් ආගමට විනිවිද යාමට පටන් ගත්තේය. නමුත් නව කාලයේ ආරම්භයත් සමඟ, යූදා ජීවිතය හා ආගම පිළිබඳ ඔවුන්ගේ ඕතඩොක්ස් අදහස් වෙත ආපසු ගියේය. අද, ඊශ්‍රායලය සහ ඇමරිකා එක්සත් ජනපදය විශිස්ටතම යුදෙව් ප්‍රජාව නියෝජනය කරයි. ඊශ්රායෙලයේ පිටත, ආගම වඩාත් පක්ෂපාතී වී ඇති අතර, කාන්තාවන්ට හා මිනිසුන්ට එකට යාච්ඤා කිරීමට මෙන්ම දුර්වල ලිංගභේදයේ නියෝජිතයන් රබ්බිවරුන්ගේ හිමිකම් ඉල්ලා සිටීම. නමුත් යුදෙව් ආගමේ අත්තිවාරම - වඩාත් පුරාණ ආගමක් - ඒ හා සමානව පැවතුනි.

යුදෙව් ආගම (වෛද්ය ග්‍රේච්., යුදෙව් රාජ්යයට නම තැබූ යූදා දණහිසේ නාමයෙන්) මනුෂ්ය වර්ගයාගේ ප්රධාන ඒකීය ආගම් තුනෙන් වඩාත් පැරණි යුදෙව් ජනතාවගේ ආගමයි. යුදෙව් ආගම ද හැඳින්වේ යුදෙව් ආගම. මත හෙබ්රෙව් "යුදෙව් ආගම" සහ "යුදෙව්" යන වචනවල සමාන පද වේ.

යුදෙව් ආගමේ සංවර්ධනය සඳහා වෙන් කිරීම අයිතිහාසික කාල පරිච්ඡේද තුනක්: පන්සල(යෙරුසලමේ දේවමාළිගාවේ පැවැත්ම), තල්මූඩික් සහ රබ්බින්ස්. නූතන ඕතඩොක්ස් යෝජනාවේ පදනම මත යුදෙව් ආගම වර්ධනය වී තිබේ pharmaisevහේඩේ මැකාවෙව් (II සියව සියවසේ ක්රි.පූ) යුගයේ පැන නැගී ඇති අතර දිශාවන් කිහිපයක් ඇතුළත් වේ - ලිතුවේනියානු, හැසිඩිස්වාදයවිවිධ අර්ථයන් නූතනවාදී ඕතඩොක්ස් යුදෙව් ආගම, ආගමික සියොන්වාදය.

දෙවි කෙරෙහි ඇදහිල්ලෙන් යුදෙව් ආගමට ආගමික, අයිතිහාසික, චාරිත්‍ර හා ජාතික මූලධර්ම ඇතුළත් වේ. නූතන යුදෙව් ආගමේ ප්‍රභවයන්: ටනා(ලිඛිත ටස්) සහ තල්මූඩ් (මුඛ ටයිම්). ටෝරා ද කතා කළා පෙන්ටටූච් මොයිස්වීවෝ, එහි දී දෙවියන් වහන්සේ දෙවියන්ගේ දෙවියන්ගේ දෙවියන්ගෙන් පොත් පහක් එහි අඩංගු වේ සීනයි.

වඩාත් ප්‍රසිද්ධ යුදෙව් ආගමේ සංකේතය - හය-පෙන්වා ඇති දාවිත්ගේ තරුව. ටැන්යා අමතන්න යුදෙව් බයිබලයසාමය හා මිනිසා මැවීම විස්තර කිරීම. තල්මූඩ් යනු නීතියේ රැස්වීමකි. යුදෙව් ආගමේ ආචාර ධර්ම, ආචාර ධර්ම, රේගු සහ සමාජීය අංශ ටෝරා තුළ දක්වා ඇත.

ආගමට වඩා හැසිරීම සඳහා යුදෙව් ආගම ආගම්වලට වඩා වැදගත්කමක් ඇති කරයි. කෙසේ වෙතත්, සියලු යුදෙව්වන් සෑම කෙනෙකුම සම්බන්ධ කර ගත හැකි එකම සැබෑ දෙවියන් කෙරෙහි විශ්වාසය තබන මූලික මූලධර්ම තිබේ. දෙවියන් වහන්සේ අර තියෙන්නේ ආත්මය, නිරපේක්ෂ සත්වයා. දෙවියන් වහන්සේ සෑම විටම සියල්ලේ මැවුම්කරුවාය, ඔහු නිරන්තරයෙන් ක්රියා කරයි, ඔහු විශ්වීයව ක්රියා කරයි, ඔහු විශ්වීය ය, ඔහු මුළු ලෝකයම පාලනය කරයි.

දෙවියන් වහන්සේ ස්වාභාවික නීතිය පමණක් නොව සදාචාරයේ නීති ද පිහිටුවා ගත්තේය. දෙවියන් වහන්සේ සදාකාල ජීවනය ලබා දෙයි. ඔහු සියල්ලන්ම නරක ය, භාග්යවතුන් වහන්සේ, සාධාරණ ය. දෙවියන් වහන්සේ සහකාර මිනිසෙකි. ඔහු ගැළවුම්කරුවෙකි, සිහින් පාප හා දුෂ්ටකම් - උඩඟුකම, ඊගෝවාදය, වෛරය සහ රාගය. දෙවියන් වහන්සේ මැවුම්කරුවා, ආලෝකය ද අන්ධකාරය ය. නපුරු යුදෙව්වන්ට එරෙහි සටනේදී දෙවි කෙරෙහි ඇති ඔහුගේ ඇදහිල්ලේය. යුදෙව් ආගමට අනුව, පුද්ගලයා නිර්මාණය කර ඇත "දෙවියන්ගේ ස්වරූපයෙන් හා සමානත්වය තුළ", සෑම කෙනෙකුම දෙවියන් වහන්සේ ඉදිරියෙහිම වගකිව යුතුය. දෙවියන් වහන්සේ විසින් දෙවියන් වහන්සේ විසින් කලින් තීරණය කරනු ලැබේ, නමුත් සදාචාරාත්මක තේරීමක් කිරීමට පුද්ගලයෙකුට කැමැත්තෙන් නිදහස් නිදහස ඇත. යුදෙව් ආගම මිනිස් ආත්මයේ අමරණීයභාවය හඳුනා ගනී. ආගම නොසලකා සියලු මිනිසුන් විශ්වාස කරයි සහ ජාතිකත්වය සමානව දෙවියන්ගේ දරුවන්.

යුදෙව් ආගමේ දෙවියන් වහන්සේ පිළිබඳ දැනුමෙන් ඇඟවෙන්නේ දෙවියන් වහන්සේ ලෝකය පාලනය කරන බවත් දෙවියන් වහන්සේ මිනිසුන් සඳහා විවෘත කළ නිවැරදි මාවත අනුගමනය කිරීමට උත්සාහ කළ යුතු බව දැන ගැනීමයි.සමහර අවස්ථාවලදී මළවුන්ව මාංශයෙන් පුනර්ජීවනය වන අතර නැවත පොළොවෙහි ජීවත් වන බව යුදෙව්වන් විශ්වාස කරයි. "ස්නැකර්හි නිදාගෙන සිටින බොහෝ දේ කඩා වැටෙනු ඇත, එකක් සදාකාල ජීවනය සඳහා, තවත් සමහරු සදාකාලික නීති රීති සහ තානාපති"(දානි. 12: 2). ලබා ගැනීම සඳහා ගලවා ගැනීම, සදහා "සෑම ජාතියකම ධර්මිෂ්ටයන් එළඹෙන ලෝකයේ බොහෝ දේ සොයාගනු ඇත", එය ක්‍රියාත්මක කිරීම අවශ්‍ය වේ විධානය නෝවාගේ පුතුන්, එනම්:

  1. රූප වන්දනාව ප්‍රතික්ෂේප කරන්න;
  2. රුධිර ප්‍රවාහයෙන් හා කාමමිථ්යාචාරයෙන් වළකින්න;
  3. ලේ වැගිරෙන්න එපා;
  4. දෙවියන්ගේ නම වීඑස්ඊ;
  5. අයුක්තිය සහ අවනීතිය ඇති කිරීම නොවේ;
  6. සොරකම් නොකරන්න;
  7. ජීවමාන සතෙකුගෙන් කොටස් කපා නොගන්න.

තම රාජ්යය පිහිටුවීමට දෙවියන් වහන්සේ අපට ආරාධනා කරන ශුභවාදීව යුදෙව් ආගම සිතා බලා මේ ලෝකයේ අනාගතය දෙස බලයි. යුදෙව්වන් විශ්වාස කරන්නේ දෙවියන් වහන්සේ ලෝකයේ සියලු ජාතීන්ගෙන් දෙවියන් වහන්සේ යුදෙව් ජනයා තෝරාගත් නිසාය එළිදරව්, මනුෂ්ය වර්ගයාගේ ගැලවීම සඳහා කේන්ද්රීය කාර්යභාරයක් ඉටු කළේය. ඔහු තෝරාගත්කම පිළිබඳ විභාජනයට ස්තූතිවන්ත වන අතර, යුදෙව් ජනතාවට සිය ජාතික දේශපාලන අනන්යතාවය අහිමි වූ කාලයේ සන්දර්භය තුළ දිවි ගලවා ගැනීමට හැකි විය.යුදෙව් ආගම චාරිත්‍ර වාරිත්‍ර කෙරෙහි දැඩි අවධානයක් යොමු කරන අතර ඒවා ජනතාවගෙන් බේරී ඇදහිල්ල ආරක්ෂා කිරීමට ක්රමයක් ලෙස සැලකේ.

යාච්ඤාව යුදෙව්වන්ගේ අනිවාර්ය දෛනික චාරිත්. ප්‍රසිද්ධ යාච්ඤාව වඩාත් .ලදායී බැවින් සිනගෝගයේ යාච්ඤාව කිරීම වඩාත් සුදුසුය. ආහාර තහනම ඔවුන් විශේෂ ශුද්ධක කේතයක කොටසක් ලෙස සැලකේ. අන්ත මාංශයෙන් චර්මච්ඡේදනය කිරීමේ චාරිත්‍ය ශරීරයේ ලකුණක් ලෙස සලකුණු කළ දෙවියන් වහන්සේ සමඟ ගිවිසුමකි.

⚜️පළමු පල්ලිය⚜️

පීපල් හි ගිවිසුමට වඩාත්ම ඉහළ මාර්ගෝපදේශයකින් ලැබුණු සීනයි, මෝසෙස් හි සිටීම, වින්දිතයින් ගෙනැවිත් වෙනත් ආගමික වත්කම් යැවීම සඳහා නිර්මාණය කර ඇති අතේ ගෙන යා හැකි විහාරස්ථානයකි. කාන්තාරයේ වසර ගණනාවක සංචාරය අවසන් වූ විට, යුදෙව්වන් පොරොන්දු දේශයට ඇතුළු වී ඔවුන්ගේ රාජ්ය කණ්ඩායම එහි ව්යාප්තියට අනුග්රහය දැක්වූ අතර, සම පුපුරා ගිය ගල් පන්සල් සමඟ සම ආදේශ කිරීම සඳහා එය ඉවත් කරන ලදී. කෙසේවෙතත්, දෙවියන් වහන්සේ දාවිත්ගේ උනන්දුව අනුමත කළේ නැත. ඔහුගේ පුත් සලමොන්ට නව ශුද්ධස්ථානයක් තැබීමේ මෙහෙයුම. සලමොන් රජෙකු බවට පත්වීම, දිව්ය ආ command ාව ඉටු කිරීමට පටන්ගෙන ජෙරුසලමේ කඳුකරයේ ආකර්ෂණීය දේවමාළිගාව නැවත ගොඩනඟා ගත්තේය. සම්ප්රදායට අනුව, 586 දී ඔහු බබිලෝනීය විසින් විනාශ කරන ලද තෙක් වසර 410 ක් විය.

🈴දෙවන පන්සල🈴

දේවමාළිගාව යුදෙව්වන්ට ජාතික සංකේතයක්, එක්සත්කමේ බැනරය, ආත්මයේ ශක්තිය සහ දිව්ය අනුග්‍රහයේ භෞතික ඇපකරු විය. දේවමාළිගාව විනාශ වූ විට, යුදෙව්වන් අවුරුදු 70 ක් පුරා වහල්භාවයට ගෙන ගිය විට වෙරා ඊශ්රායෙලය කම්පා විය. බොහෝ දෙනෙක් මිථ්යාදෘෂ්ටික පිළිම නැවත නමස්කාර කිරීමට පටන් ගත් අතර, ජනතාව විසුරුවා හැරීමට වෙනත් ගෝත්ර අතර විසුරුවා හැර සිටි බව තර්ජනය කළහ. එහෙත් රළුවල ජ්වලිත ආධාරකරුවන් ද සිටි අතර එය පෙර ආගම සම්ප්රදායන් හා සමාජ උපකරණ ආරක්ෂා කිරීම සඳහා අනුමත විය. 516 දී, යුදෙව්වන්ට නැවත ඔවුන්ගේ මව්බිමට ගොස් දේවමාළිගාව යථා තත්වයට පත් කිරීමට හැකි වූ විට, මෙම උද් rust ෝෂාකාරී කණ්ඩායම ඊශ්රායල් රාජ්යගතත්වයේ පුනරුදය ගසමින් සිටියහ. දේවමාළිගාව යථා තත්වයට පත් කරමින්, නමස්කාර කිරීම සහ පූජාව යළිත් පැවැත්වීමට පටන් ගත් අතර, යුදෙව්වන්ගේ ආගමට නව මුහුණුවක් හමු විය: පූජනීය ලිවීම පිළිබඳ නව මුහුණුවරකි. බොහෝ සිරිත් විරිත් ඇණවුම් කළ බව නිල ධර්මය ඇණවුම් කරන ලදී. කාලයාගේ ඇවෑමෙන්, යුදෙව්වන් අතර, අශෝභන හා සදාචාරාත්මක අදහස් වලට වඩා වෙනස් වන යුදෙව්වන් අතර. කෙසේවෙතත්, ඔවුන්ගේ අධ්යාත්මික හා දේශපාලන සමගිය පොදු විහාරස්ථානය හා නමස්කාරය ලබා දුන්නේය. දෙවන දේවමාළිගාවේ යුගය 70 වන තෙක් පැවතුනි.

සටහන අයිතිය ® රොෂාන්✍️
👇👇👇 අපගේ android app එක(Click Image) 👇👇👇
උපුටා ගැනීමකි..
Share on Google Plus

About Wanni Arachchige Udara Madusanka Perera

Hey, I'm Perera! I will try to give you technology reviews(mobile,gadgets,smart watch & other technology things), Automobiles, News and entertainment for built up your knowledge.
යුදෙව් ආගම වඩාත් පුරාණ ආගමක් වේ. යුදෙව් ආගම මතුවීම - ඉතිහාසය 💠🔘🔲 (Jewish) යුදෙව් ආගම වඩාත් පුරාණ ආගමක් වේ. යුදෙව් ආගම මතුවීම - ඉතිහාසය 💠🔘🔲 (Jewish) Reviewed by Wanni Arachchige Udara Madusanka Perera on June 29, 2021 Rating: 5

0 comments:

Post a Comment